[Issuedrinks] rfid guardian

Bjorn Wijers bjorn at waag.org
Tue Aug 8 09:33:27 UTC 2006

> Dus wat je eigenlijk probeert te zeggen is dat als ik nu met een
> open versie van de rfid guardian kom ik wereldberoemd ga worden? Zo
> moelijk is het niet, dat rfid protocol is simpelweg een binary
> search gecombineerd met een simpel serieel protocolletje. Een PICtje
> en een rudimentair zend/ontvangst circuitje en je bent er wel.. Wat
> software in die pic, ook niet moeilijk te schrijven lijkt me..

Jij wordt toch zowiezo beroemd, Koen :)

Zonder gekkigheid, waar ik op doelde is dat ik het vreemd vind dat een
prof dit ten gelden probeert te maken, terwijl het zoals jij al aangeeft
niet zo heel veel om het lijf lijkt te hebben. Daarnaast lijkt het
alleen maar een kwestie van tijd voordat hardware net zo open wordt als
open-source.

Daarbij denk ik dan vooral aan Fablabs:
- http://en.wikipedia.org/wiki/FabLab
- http://www.fablab.nl/)

Al met al vind ik het echt jammer dat Tanenbaum dit niet vrijgeeft,
zodat meer mensen betrokken kunnen zijn bij dit soort technologie en
ervan leren. Vooral ook omdat hij een prof is...

Patser :P

--
grtz
BjornW