[Issuedrinks] [Fwd: Re: Fwd: rfid]

Rolf Kleef rolf at drostan.org
Thu Aug 10 08:39:40 UTC 2006

Tja, die prof had destijds ook al moeite te snappen dat zijn idee
"coordinating 1000 prima donnas is like herding cats" ernaast zat/zit.

Ik ken het van nog wel een paar academici - wilde ideeen dat hun
uitvinding de wereld zal veranderen, en dat ze voorzichtig moeten zijn
voordat iemand daarmee aan de haal gaat en heel rijk wordt :-)

Zoals je zelf al zei: resultaten in software en ideeen van publiek geld
kan je makkelijker dan wat ook beschikbaar stellen aan het publiek.

Argument dat ik bij Greenpeace in interviews en gesprekken ook wel
gebruikte om de boel open source te doen ("dan kunnen onze donateurs ook
gebruik maken van wat we met hun geld en steun bouwen") -- meestal
reageert de andere kant verbaasd, "interessante gedachte", zo'n
gedachtegang hebben ze meestal nog niet gehad.

(Er is een campagne nodig om meer resultaten van publiek geld ook
publiek beschikbaar te hebben, meer het besef te laten groeien dat "we
er ook voor betaald hebben". En dat we er uiteindelijk ook beter van
worden... pagina 3 van http://wired.com/wired/archive/14.06/crowds.html,
  "The future of corporate R&D...")

          /-- Groetjes,
         /--- Rolf.