[Issuedrinks] herding cats

Bjorn Wijers bjorn at waag.org
Mon Aug 14 08:18:43 UTC 2006

> Anyway. Creative Commons heeft volgens mij intussen genoeg te bieden om
> je ideeen een beetje "open" te houden, en er zijn intussen voorbeelden
> van bedrijven die ook minder angstig over patenten doen en ook succes
> hebben. Dus geen reden voor Tanenbaum (die meer dan wie dan ook van zijn
> "herding 1000 cats" zou hebben moeten geleerd).
>
> CC-non-commercial-share-alike, klaar toch? (Of denk ik dan te simpel?)

Als CC nerd zou ik dan - in het geval van academici - willen wijzen op
Science Commons dat nog beter zou moeten zijn voor die specifieke groep.
Dit zou een aantal problemen die de academische wereld heeft met de
standaard CC licenties moeten wegnemen, zoals het aanpassen van
resultaten zonder toestemming...enzo

Zie:

'Our goal is to promote innovation in science by lowering the legal and
technical costs of the sharing and reuse of scientific work. We remove
unnecessary obstacles to scientific collaboration by creating voluntary
legal regimes for research and development.'

http://sciencecommons.org/

--
grtz
BjornW